خلاقیت در طراحی تجربه کاربری ( UX )

خلاقیت در طراحی ux
  • پیش گفتار این مقاله
  • ایمان کمالی در 1399/05/18

در این پست آموزشی می خواهیم یک نکته مهم در طراحی تجربه کاربری ( UX ) با شما در میان بگذاریم! وقتی از خلاقیت در تجربه کاربری صحبت می کنیم ممکن است ابعاد مختلفی مد نظر ما باشد. در این جا هدف بحث پیرامون خلاقیت هنری نیست؛ در UX خلاقیت در تحلیل داده ها و

خلاقیت در طراحی ux

در این پست آموزشی می خواهیم یک نکته مهم در طراحی تجربه کاربری ( UX ) با شما در میان بگذاریم!

وقتی از خلاقیت در تجربه کاربری صحبت می کنیم ممکن است ابعاد مختلفی مد نظر ما باشد.

در این جا هدف بحث پیرامون خلاقیت هنری نیست؛ در UX خلاقیت در تحلیل داده ها و اطلاعات است که اهمیت دارد!

خلاقیت در طراحی تجربه کاربری

اگر شما (با خلاقیت) مشکلات را حل نمی کنید، طراحی تجربه کاربری ( UX ) انجام نمی دهید!

خلاقیت شما باعث خلق ایده های جدید می شود، ایده ها می توانند خوب یا بد یا حتی فوق العاده باشند اما نکته مهم در مورد ایده ها این است که باید برای همه کاربران قابل فهم و درک باشند.

یک رستوران را در نظر بگیرید که سر آشپز آن عاشق غذاهای تند است، به همه غذاها فلفل می زند!

هیچ گزینه ای در منو وجود ندارد که تند نباشد حتی مواردی که هیچ کجای دیگر فلفل ندارند، این سلیقه سرآشپز ممکن است برای خیلی از غذا ها خوب به نظر برسد اما ایده ای نیست که در مجموع مشتری ها را راضی نگه دارد!

بنابراین در طراحی تجربه کاربری وقتی با خلاقیت ایده ای را در سر می پرورانید باید به این نکته هم توجه داشته باشید که کاربران چه فکری در این مورد دارند یا عکس العمل آن ها چیست؟!

هدف را گم نکنید! شما طراح تجربه کاربری هستید واین به همه کاربران شما مربوط است!

برای این کار شما باید زمان زیادی را صرف ایده پردازی برای رفع مشکلاتی کنید که برای کاربران معنی دارد و ممکن است برای شما هیچ معنی نداشته باشد و حتی بی ارزش باشد!

رسیده به راه کار های مختلف حاصل خلاقیت در طراحی تجربه کاربری!

در تجربه کاربری می توان ( و باید ) همه چیز را تست کرد!

بررسی همه جزئیات از دید خودمان و از دید کاربران به همراه کمی خلاقیت حاصلش می شود راه کار هایی برای رفع مشکلات تجربه کاربری!

خلاقیت در UX یا همان تجربه کاربری خودمان گاهی پاسخگوی رفع مشکلات نیست!

در این مواقع مستقیما از کاربران بپرسید!

هیچ اشکلالی ندارد اگر از کاربران بخواهید مشکلاتشان را با شما در میان بگذارند!

این که چقدر می توانید در این کار موفق باشید به کاربر ها بستگی دارد.

اما احتمالا بسیاری از کاربران به اندازه کافی به شما وفادار هستند که همراهی کنند.

طراحی تجربه کاربری دیگران را کپی نکنید!

هر سایت یا اپلیکیشنی بسته به کاربران خود و فرهنگ آن ها طراحی شده است!

راه کار های مشابه می توانند در یک اپلیکیشن درست و در دیگری اشتباه باشند.

فقط به این دلیل که فلان سایت چنین روشی دارد و نتیجه می گیرد به این معنی نیست که برای شما هم جواب می دهد!

با خلاقیت ، خودتان می توانید بهترین راه کار را پیدا کنید!

امیدوارم از این پست استفاده کرده باشید، می توانید آموزش های ui ux را در دنبال کنید.

شاد و پیروز باشید!