چطور در طراحی تجربه کاربری ( UX ) محصولات با ارزش یا گران قیمت را نمایش دهیم؟!

white space
  • پیش گفتار این مقاله
  • ایمان کمالی در 1399/08/21

در این مقاله می پردازیم به آموزش طراحی تجربه کاربری برای نمایش محصولات گران قیمت و ارزشمند! اگر شما هم کنجکاو هستید تا روشی برای این کار بدانید با بیت بنگ همراه باشید.

white space
Array
(
    [0] => Ui UX
    [1] => آموزش UX
)

چگونگی ارائه و نمایش یک محصول گران قیمت به مشتریان یک مسئله بسیار مهم در تجربه کاربری یا همان UX است! در این آموزش با استفاده از فضای سفید این کار را انجام می دهیم.

اگر درطراحی UI و UX به این نکته توجهی نداشته باشید ممکن است محصولات ارزشمند شما به چشم مشتری نیاید یا از خرید آن صرف نظر کند!

البته بهتر است برای تمامی محصولات این نکته در نظر گرفته شود، خصوصا محصولاتی که ارزش و هزینه بالاتری نسبت به دیگر محصولات دارند.

اما بریم سراغ این راه کار بسیار مهم یعنی :

نمایش محصولات ارزشمند با در نظر گرفتن فضای سفید یا همان White Space مناسب!

اگر با فضای سفید ( white space ) یا همان فضای تنفس ( Breathing Space ) در طراحی تجربه کاربری آشنایی ندارید پیشنهاد می کنم حتما مقاله مربوطه را مطالعه کنید.

در طراحی تجربه کاربری به فضای سفید یا فضای خالی میان عناصر white space می گوییم، این فضای خالی به شدت در دیدگاه مشتری یا کاربر نسبت به سایت و یا محصولات و خدمات شما موثر است!

در ادامه با ذکر مثال به شما نشان می دهیم که چگونه با استفاده از white space در طراحی تجربه کاربری ( UX ) می توانید محصولات را ارزشمند و یا منحصر به فرد جلوه دهید.

نمایش محصولات گران قیمت در طراحی UI / UX

به تصویر زیر خوب نگاه کنید و تعداد اجزا آن را بگویید!

فضای سفید
تعداد اجزای این تصویر چند تا است؟!

یک تصویر وجود دارد و یک نوشته! یعنی این طرح از 2 جز تشکیل شده؟! خیر!

این طرح سه جز دارد :

چیزی که این طرح را خاص و حرفه ای جلوه می دهد فضای سفید است!

همان طور که قبلا هم اشاره کردیم فضای سفید در ذهنیت کاربر بسیار بسیار تاثیر گذار است.

وقتی از فضای سفید یا white space استفاده نمی کنیم!

به این محصول نگاه کنید :

عدم استفاده از فضای سفید
عدم استفاده از فضای خالی!

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید هیچ فضای سفید مناسبی در نظر گرفته نشده!

تصور کنید کاربران با چنین تصویری از معرفی محصول روبرو شوند، چه چیزی در ذهن آن ها می گذرد؟!

نمونه زیر هم یک مورد وطنی است (!) که بدون در نظر گرفتن فضای سفید مناسب ( جدای از دیگر مشکلات ) محصول خود را بی کیفت جلوه داده است!

فضای سفید یا فضای تنفس
عدم استفاده از فضای تنفس ( White Space )

احتمالا تصوری که می توان در مورد چنین محصولاتی داشت، یک محصول بی کیفیت و ارزان قیمت است.

حالا به تصویر زیر نگاه کنید :

فضای سفید
استفاده از فضای سفید مناسب

همان طور که مشاهده می کنید تصویر همان تصویر کفش است و محصول دقیقا همان قبلی است!

اما در این جا طرحی که می بینیم احتمالا نشان دهنده یک محصول با کیفیت و ارزشمند است، این چیزی است که در ذهن کاربر شکل می گیرد، ارزشمندی محصول شما!

نتیجه گیری و چکیده ای کوتاه از این مقاله

پیش از این و در مقاله ای که معرفی شد با فضای خالی یا ( white speed ) آشنا شدید.

در این مقاله به صورت عملی به شما نشان دادیم که یک طراحی خوب در UI و UX می تواند تاثیر بسیار زیادی بر ذهنیت کاربران داشته باشد.

امیدوارم از این مقاله استفاده لازم را برده باشید.

شاد و پیروز باشید!